tirsdag 29. mai 2012

Dvergdykker, Little Grebe

Ble bare et kort besøk denne gang. Joda Dvergdykkeren er her fortsatt, bare på motsatt side av der jeg sitter. Den ligger ute på vannet og følger med Hegrene som jakter i sivkanten.
Jeg velger å bli værende under kamuflasjen, noe annet kan vel dukke opp.
Kvinand-hannen ligger et stykke utpå. Jeg lurer på om hunnen har funnet kassen jeg har hengt opp i vinter og tatt den i bruk. Linerlene er på jakt etter insekter og har en travel tid foran seg, men her er et velfylt matfat å forsyne seg av. Ble noen bilder denne gang også, tilbake neste helg.

 Kvinand-hannen

 Plutselig var den bare her i kveldssola

 Noen vingetak så var den nesten forbi

 Her runder den meg og forsvinner over tretoppene

 Nebbet fylt av mat til de små, men sikkert plass til litt til

 Hannen var tett på her. Som den sier, ta bildene dine og bli ferdig

Hunnen var også litt frempå

2 kommentarer:

  1. flott serie, spennende vann med mange arter, flott av hegren i kveldssola, #6 av linerla var jo også flott, nydelige detaljer, ser du har bilder av dvergdykkeren også, hekkende til og med, ikke noe vanlig syn, ikke store tassen, men virkelig flott

    SvarSlett
  2. Hei Kolbjørn, Mange takk for kommentaren. Ja det er en herlig plass. Her er et stort antall arter på et brett. Håper å få festet noen flere arter på brikka etter hvert.
    Venter i spenning på resultat av hekkinga til Dvergdykkeren og Kvinanda ;)

    SvarSlett